Alla inlägg under april 2010

Av lenaochmarta - 28 april 2010 15:28

är alltid kul, idag så har jag beställt ett Tjänstetecken från MACH.


Det blev ett i Neon orange färg med denna lilla ängel. Jag samlar ju på Änglar så jag hoppas denna ska ge oss lite "lycka"   Å jag bara älskar dessa "nalle änglar.


Kjam kjam


 






Av lenaochmarta - 26 april 2010 15:45

Solen lyser och livet är faktiskt ganska underbart. Det känns att våren börjar fatta att den ska stanna i kalla Svedala nu.   


Hemma klickar vi enl "Canis" klick träning. Funkar riktigt bra. Hon är fortfarande så cool och lugn innomhus, men ute är det fart på den lilla damen, man måste ta alla löv som blåser mm. På våra promenader så är det minst 1 pinne i munnen, elr ölburk. Hon tar vad hon hittar. Inga problem med föremåls intresset iallafall.


Den 11 Maj så är kastrering beställd.


Vi har även träffat Gudrun och Tuva på en prommis i skogen, Tuva och Märta är ju jämn gammla. Märta var lite svårflörtat till att börja med, men mot slutet av promenaden så var de igång och busade. Tycker att det är lite obehagligt att gå i skogen nu när de dj...la ormarna ligger och lurar. Jag har en riktigt ormfobi.  


Vi har även varit i Rösaring och lagt spår och det funkade bra, lite förvirring med vad hon skulle göra. Men det löser sej..


Hon kan nu "utan störning"


Sitt, stanna kvar.

Ligg

Inkallning

Position vid sidan


Så det går sakta framåt. Men vem fan har bråttom. Inte jag iallafall.

Längtar lite tills värmen kommer till Rättvik så att vi kan åka upp och vara där.

Finns fina skogar att lägga spår i. Åka båt måste hon ju oxå lära sej.


Nu ska jag packa ihop och bege mej hemåt.


Kjam kjam

Lena å Märta








Av lenaochmarta - 11 april 2010 14:08

Är snart till enda, och vi har firat min mamma som fyllde 70 år, helt otroligt.  

Många pensionärer kom och inte var de nyktra heller,    många goa skratt blev det iallafall. Och mamma var nöjd med dagen. Och det var ju huvudsaken.


Märta va självklart med och gosade med både den ena och den andre.  Hon skötte sej helt otroligt, gick och la sej och tog det lungt. Ingen stress där inte. Det var ett flertal av mammas vänner som ville ta med sig henne hem. Men där fick de tji !!..


Idag har vi varit på Bro Håbo och kollat på lydnads tävlingar, träffade Camilla    en liten stund det är alltid lika trevligt.


Nu ligger det en trött Märta och sover hon drar tom timmerstockar. Jobbigt att vara på klubben.


Take care


Kjam kjam

Lena å Märta

Av lenaochmarta - 5 april 2010 16:55

fast påsk kärringarna har dragit, lite märkligt men så är det !!


Påsken har rullat förbi  i lugn takt, har inte hänt så mycket !


Lite kalas och en dag var vi i Håtuna och städade på tomten.


Lördag var en mys pys dag, söndagen var vi på Bro Håbo BK det hade anordnat en träningsdag. Vi som var där va Annelie me Lotus, Lindha med Axaj/Devli och

Anki med Malte och Mary.


Planerna är förtfarande väldigt grisiga, men det gick att vara på vissa ställen.


Vi tränade på kontkt övningar och stanna kvar, ligg i leran funkade det med !!


Anki jag och Annso tog en långprommis upp i skogarna vilket uppskattades av brudarna, Malte va med som ordnings polis.


Lindha tog ngr bilder med sin nya kamera " vill oxå ha" riktigt bra bilder..


Ska försöka skicka med min favvo bild ifrån gårdagen..


Märta ser ut som ett piggsvin som attakerar syrran..


Tack Lindha för bilderna


Kram

Lena å Märta


  

Av lenaochmarta - 1 april 2010 09:10

I dag är det första April och jag har blivit lurad 3 ggr och klockan är bara 09.10

Det börjar inte bra.


Kloten inlägget har jag tydligen spärrat för kommentarer, inte bra. Men jag lär mej.


Märta skulle vara med mej på jobbet idag men så blev det inte, vi träffade mina underbara gamla grannar igår och Lena var ledig idag, så vart hamnade Märta jo hos Lena.. Kan tänka mej att hon har en kanon dag. Lena är dessutom en riktigt bra fotograf, så jag har beställt bilde av henne på Märta.


Idag fyller min syster år så det blir kalas senare ikväll, hon fyller snart 50 år. Bara 2 år kvar.

Detta känns lite overkligt, kan inte riktigt fatta att vi börjar bli så gammla.


Vill önska alla en skön ledighet, Påsken ska ju firas, men det gör inte jag.

God mat med familjen och i goda vänners sällskap kan man ha ändå..


Kjam kjam

Lena å Märta




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards