Alla inlägg under september 2010

Av lenaochmarta - 29 september 2010 18:01

Nu kommer det en uppdatering igen !!   


Vi har ju varit på Marma ett glatt gäng och tränat hund och haft det bra..Bra väder med mycket spår och mys..Mycket kantareller blev det, jag satt i 2,5 timma och rensade när jag kom hem..De spår jag la blev lite konstiga pga de gula sakerna man hittade..


Märta har en ny kompis på jobbet som heter Saga, hon är en hungrig liten brud, bilden talar för sig själv..

  

Sedan har vi röj gänget i skogen, som bara älskar att dra pinnar..

Märta, Mary och Malte.

  

Anki och Mary på uppletandet !!

Sedan hittade jag en rolig svamp i skogen som jag INTE kunde låta bli att fota.

OLLON SVAMPEN Ha ha ha.

Denna tar tanterna till i Marma by, när karln inte pallar längre, därför är den lila !!

Och tanterna kommer glada och lyckliga tillbaka ifrån skogen !!!


Tyvärr så gick min skit kamera sönder, så nu ska jag spana in en ny typ "Lindha" kamera..


Jag och Anneli var och tränade med Nina i går, och det gick jätte bra med tjejen.

Hon är så duktig !! Tycker jag iallafall. Linförigheten funkar, ställandet under gång jobbar vi fortfarande på, läggandet utan DK kommer sitter nog snart. Apporteringen näääästan klart. Men jag måste säga att vissa människor har en syn som jag aldrig kommer att få..


Over and out ifrån oss denna gång !!

Kjam på Er och var rädda om varandra..

Lena å Märta


  

Av lenaochmarta - 11 september 2010 09:02

har gått, tycker dagarna bara försvinner    Vi tränar på. Linförigheten är klock ren..Hon är så duktig min  Märta, nu ska vi få ställande och läggande under gång att funka, sedan tror jag att vi snart är i hamn..Ska nog ta och nosa på momenten i 2.an oxå så att träningen blir lite roligare.  .Man kan ju inte bara träna ettans moment..


Men vi leker och har kul ihop oxå vilket jag tycker är viktigt. Vi kör följa john i skogen över stock och sten, kurragömma mm mm. Folk tror nog inte vi är kloka på våra promenader, men det bjuder vi på   Värst var nog när Märta släpade på en halv björk över parkeringen   . Hon var så stolt..


Idag ska vi kolla på Gudrun och Tuva när de ska göra debut i lydnaden, det kommer att gå galant..  


Imorgon ska vi kolla på ett hus, men lgh är bekvämt och billigt alternativ. Nu när  vintern kommer   . Man slipper skotta snö, inga höga elräkningar mm mm. Det finns fördelar med lgh..


Nä nu är det dags att röra på dö fläsket och göra fixa lite med facet innan man går ut.


Ta hand om varandra och gläds med era vänners framgångar..  


Kjam kjam

Lena å Märta

Av lenaochmarta - 3 september 2010 17:52

 har vi varit med på helgen som varit, det var en rolig tillställning. Det var Upplands Lo som arrangerade detta i år igen..Bra jobbat alla som drog det tunga lasset.  


Sommaren försvann allt för fort, hoppas nu att hösten blir färgsprakande och varm   


Som jag har sagt tidigare så har Märta börjat på dagis 3 dgr i veckan, där hon har sabbat en tresits soffa med sin Ridgeback polare Bobby    , så har ngn en skinnsoffa som ni ska göra Er av med meddela gärna mej !!. Undra varför Micke frgade mej om detta..Ha ha.


Vi har nu börjat på lydnadstävlings kurs, vilket ska bli riktigt roligt..Ska satsa på att starta en lydnadsklass 1 i November..


Här kommer lite bilder ifrån sommaren.

Här simmar vi ut..



å här kommer jag igen..  

  

Åka båt e oxå kul !!

  

Här kollar vi in de nyfångade kräftorna !!

  

Pinnar finns det gott om att hänga i..

  

Sedan somnar man gott i skuggan..

  

Kjam till Er alla och ta hand om Er..

Lena å Märta




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards