Alla inlägg under juni 2011

Av lenaochmarta - 27 juni 2011 14:12

Har fått lite pikar på att bloggen skulle uppdateras, så det är väl lika bra att göra det !!   . Vet inte riktigt vad ni förväntas att få läsa, för här händer det inte så mycket. Inte som alla andra duktiga som är ute och tävlar. 


Vi var ju med och tävlade i lydnads klass 1, Vi gjorde bort oss ganska rejält, nu kan man garva åt det, men det var INTE kul den helgen. Men det är bara att inse det är skillnad på träning och tävling. Nu har jag iallafall kommit på hennes belöning, pipis hon blir som galen, men denna kan jag bara ha i vissa fall. På läggandet och ställandet så får det bli godis.   


Hon är fortfarande denna trygga hund som jag vill ha, av och på knapp. Man kan kanske inte tro detta men hon har lite mer skärpa i sej. Det fick jag se när vi körde lite ärm på skoj !! INTE ngn träning !!..  


Sen trivs jag som fisken i vattnet hemma, vill helst inte åka hemmifrån. Plejset mitt i ingenstans..Avkopplande att sitta och rensa ogräs, klippa gräset och bara vara. Nu har vi även en träningsplan hemma att träna lite på, så jag behöver egentligen inte åka någonstans.


Igår så åkte vi mot Sala till Vargstubackens kennel och körd spår, uppletande och lydnad, va hemma 22,15 så det var lite segt att gå upp imorse. Men sova får man göra när man e gammal. Å det är ju inte jag ännu..


Har fått en massa fina bilder på Märta som jag ska lägga upp ngn dag på semestern tänkte jag.


Sedan kommer en "bekant's bekant" till Sverige i september och då ska Märta förevigas på min skuldra.


Sommaren de få veckor man har semester kommer att tillbringas mesta tiden på landet i Dalarna. Eventuellt en sväng till Norge. Men vi får se.


Hoppas ni är lite nöjda nu.


Kramen till er alla

Lena å Märta






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards