Alla inlägg under mars 2011

Av lenaochmarta - 25 mars 2011 08:35

och jag med den..  


Nu har det gått ngr veckor och våren är i antågande..


Nu är jag hemma och väntar på våra nya KUNGSÄNGEN sägar, ska bli så skönt   de gamla sängarna har varit totalt värdelösa..


Igår tog jag bort knölen på ryggen, vilket inte var smärtfritt med nu är det över iallafall..


Snart så är det MH på Värmdö BK den 3 april..Oxå en rolig sak att se fram imot.


Har även varit på föreläsningen med Kenth Svartberg vilket var riktigt lärorikt..

Och då fick man ju träffa lite underbara människor..Det var ju ett tag sedan. 


Snart har vi Marma läger i antågande och flytten, känns som en spännande vår.

Jag kommer att åka upp till Marma på Långfredagen för att vara där tills Onsdagen, sedan ska man hem och packa !!


Nu ska jag supporta grabbarna som bygger ihop sängarna..Sedan är det tvätt stugan som gäller..


Dessa bilder tog T2 på Märta i veckan..


Mattes cooling..


Ha det bäst alla därute och ta hand om varandra..

Kramen

   





Av lenaochmarta - 11 mars 2011 15:05

Detta som man har våndats för !!


Yippeee

Undersöknings datumVeterinär / KlinikResultat
2011-02-24Knivsta VeterinärpraktikHD grad A
2011-02-24Knivsta VeterinärpraktikED ua (0)

Sedan har vi MH den 3 April på Värmdö som ska bli kul !!


Kramen till Er alla

Lena å en FRI Märta

Av lenaochmarta - 11 mars 2011 09:46

Idag iallafall..Så skönt tror inte jag har längtat så mycket efter våren som detta år. Vad har vi gjort och inte gjort.


Vi tragglar på med lydnaden, i vårat sakta tempo.


Jag var även med på Årsmötet på Rottweiler klubben, vilket var givande faktiskt.

Men vissa som är "stora" uppfödare, betedde sej lite klumpigt tycker jag, men det för stå för dem..Mycket snack om EP och andra sjukdomar på Rottis Forum, som inte alltid passar alla. Ifråga sätter man dej så är man "dum i huvudet" eller ngt liknande..De kan inte ens ge svar på varför de avlar på sjuka hundar.. Säger bara USCH..


Vi var även med på Rottweiler utställningen, i Vallentuna vilket jag INTE skulle vara med på..


Men jag fick reda på att om man anmäler sej och inte betalar in så får man en skuld till SKK och då får man inte ställa ut igen, Jag hade ju anmält Märta men tänkte att jag inte betalar i tid så åker man ju ut..Men icke ändrade regler sedan 1 jan. Så jag betalade och åke med Gudrun och Tuva som skulle ställa..


Och det gick ju riktigt bra, Lill fisen Märta blev 2.a bästa tik i juniorklassen..

Så nu har vi vårat pris, så nu kan vi tävla brukset. Hon fick även ett kort för att få vara med i "Bästa Rörelse" men det struntade vi i och åkte hem istället. Det blev en lång dag iallafall. Tuva blev 4:e bästa tik i samma klass så vi var nöjda med denna dag.


Snart är det Marma läger vilket jag längtar till.. Fredagen den 22 till Onsdag den 27 April kommer jag att vara med, sedan måste jag hem och packa..


Nä dags att göra rätt för lönen nu kanske.


Kramar till Er alla

Lena å Märta

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards