Alla inlägg under mars 2010

Av lenaochmarta - 30 mars 2010 18:35

Vi var ett tappert gäng som längtade upp till kloten för att träna hund, trodde vi !!

Det var snö och då menar jag mycket snö. Det gick endast att gå på de vägar mellan husen, och ett annat spår, där var det 3 steg framåt och 7 bakåt. Inte kul.

Lindha kom upp på torsdag kväll och åkte redan fredag förmiddag. Hon ska ju snart tävla och skulle träna, inte promenera på gång vägarna. Så jag förstår henne. Vi andra tappra Nina, Katarina, Anneli, Anki och jag höll ut tills på lördag förmiddag, då gav vi upp..


Kloten var annars ett mycket trevligt ställe med mycket bra mark, tror jag under snön för att kunna lägga spår mm. Åker nog dit vid ett annat tillfälle då med lite mera värme så man är säker på att snön är borta.  


På söndagen träffades Nina, Annelie, Anna och jag vid Rosersberg och la spår.

Detta var det första för Märta och hon fattade vad hon skulle göra direkt.

Det var en av oss som behövde "pudra näsan" i skogen och dessa fot spår sniffade hon upp och kollade läget. Bra där    


Är riktigt nöjd med denna underbara lilla valp, så lyhörd och följsam.

Och cool framför allt. Det uppskattar jag verkligen.


Sedan körde Nina och Anna lydnad och jag körde lite valp inkallning mm på Märta.


Sedan var denna roliga dag slut.


Sedan har det varit jobb, möten mm. Men snart är vi lediga i 4 dagar. Ska bli så skönt.''


Och "DU" tack för att du finns när det blir "flashbacks".


Ha det bra alla goa vänner


Kjam kjam

Lena å Pärtan



Av lenaochmarta - 17 mars 2010 13:34

och har det skit tråkigt på jobbet, vill inte vara här !!


Vill vara ute i solen och gotta mej.   


Sitta på en uteservering med goda vänner och inta en    det vore inte helt fel.


Men den dagen kommer nog den med !!


Ha en bra dag alla goa vänner !!


Kjam kjam  



Av lenaochmarta - 14 mars 2010 13:46

   ifrån oss..


Vi lullar på i våran takt, leker i snön och gosar så mycket som möjligt.


Vi har varit på Bro Håbo och tränat lite iallafall.   


Hemma tränar vi på NEJ och sitta kvar vilket funkar kanon..


I går va nästan alla syskonen på utställning i Sollentuna. Och alla valparna skötte sej exemplariskt.  


Vilket slutade Märta blev BIR och BIG 2:a..   


Men det bästa va nog när Jamie "min handler" kaxigt jag vet !! Släppte Märta och

hon rusade fram till mej och va så glad, puss kalas på hög nivå.   







Av lenaochmarta - 9 mars 2010 11:19

är det ute nu, även helgen som var bjöd på soool, helt underbart. Man blir så  .


Imorgon ska jag till doktorn för att kolla mej, har nu haft "röd" vecka i 7 veckor, inte kul alls vill jag lova !! Det börjar ta på krafterna undra hur mycket blod man har kvar i kroppen..Vi får väl se vad de säger, men med min vanliga tur hos doktorn så säger de väl åt mej att åka hem och ta en alvedon !! Man är kanske på väg att bli en "klemakterie kossa kanske"..  


På lördag ska Märta mfl på utställning i Sollentuna Badminton Hall, det ska bli skoj. Jamie kommer och visar Märta åt mej. Egen handler bra där !! Ska det va så ska det..     


Om ca 2 veckor åker vi ju till Kloten och jag bara längtar !! Det ska bli så underbart.


Kjam till Er alla och njut av den underbara solen, det tänker jag göra iallafall.

Lena



Av lenaochmarta - 5 mars 2010 13:22

Sitter om vanligt här på jobbet och skriver lite   .

Här händer det inte så mycket, utan vi lullar på i lagom takt.


Som jag sagt tidigare så är Märta verkligen en cool tjej, vilket jag verkligen uppskattar.


Hon har oxå en tydlig Av och På knapp, e det bus och stoj så är det till 100 %

å när det gäller att vila så gör hon även det. Va hos vetrinären i Onsdag's för sista rabies sprutan, det va katter och skälliga hundar, hon kollar läget lägger sej sedan brevid mej och och tar det lungt,    Det tycker jag verkligen om.


Idag är hon med mej på jobbet, den som är "allergisk" är på semester och även Chefen är borta, så då tar jag chansen. "När katten är borta dansar råttorna på bordet".


Snart bär det av till kloten med alla goa hundkompisar, längar verkligen till det.

Saknar våra tränings dagar och spår helger med korv grillning och galna upptåg.


I helgen så blir det att fira en 40-åring och sedan ta det lungt, har ju nu haft "Röd vecka" i snart 7 veckor å det börjar ta på krafterna vill jag lova, ska till läkaren den 10 mars så förhoppningsvis så får man veta vad som är galet.


Ha det bäst alla

Kjam kjam


Lena och Märta






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards