Direktlänk till inlägg 7 juli 2010

Sommar och Sol !!

Av lenaochmarta - 7 juli 2010 10:08

Men ingen semester för mej ännu, jag jobbar 2 veckor till, sedan har jag 3 veckor.    


Den mesta tiden kommer vi nog att spendera på landet i Dalarna. Nu skall husen isoleras så att vi kan vara där i vinter och åka skoter, och sedan ska det byggas altan, när alla projekt är klara så kommer det att bli så bra. Hoppas bara att detta fina väder håller i sej.   


Jag och Anneli klickar vidare med Anna-Lena på Bro-Håbo. Det går framåt för oss båda tycker jag. Vi är så duktiga så.   I förra veckan så träffades vi ett gäng i Rösaring, och den enda som var nyttig var Laila med Alma. Vi andra gick en prommis och hundarna badade, sedan satt vi och fikade.


När vi åkte hem ifrån landet så fick vi åka hem själva. Svärföräldrarna ville ha kvar Märta, och det var helt okey. Bättre för Märta att vara där och kunna gå och bada när man vill, nu när det är så varmt. 


Igår var jag ute i skogen och kollade efter gula kantareller, vilket vi hittade. Ska nog träna Märta till kantarell hund.   


Detta blev ett blaj blaj inlägg men ibland så finns det inte så mycket att skriva om.


Sedan undrar jag varför människor måste vara så elaka mot varandra !!

Är det svenska avundsjukan eller vad beror det på ?

Att glädjas med andra i deras framgångar, det tror jag man mår bättre av.

Jag vet vilka som är mina vänner och det räcker för mej.


Kjam till Er alla och ta hand om Er.  


Lena å Märta






 
 
Ingen bild

Anneli/Lotus

7 juli 2010 11:22

Du har så rätt så, men i bland undrar man vilka som verkligen tycker om en för den man är, jag saknar mer ödmjuka människor. synd att folk inte kan glädjas för andras framgångar men det är väl såna som är avundsjuka på något sätt, det är inte ofta man får höra att vi gjort något bra jag o Lotus antingen säger dom inget eller så berättar dom missarna man gjort trisst. Men jag är glad för våra träningar dom är alltid så roliga o vi peppar varann och talar om vad vi behöver träna mer på.

Kramizen på er vi gillar er Lotus o jag!

 
Ingen bild

Lena

7 juli 2010 11:31

Detsamma till Er, vi har roligt iallafall och det är huvudsaken, att kunna skratta med och åt varandra när man gör fel. Och sedan peppa varandra det behövs.

Kjam till Er båda
Lena å Märta

 
Gudrun

Gudrun

7 juli 2010 22:16

Hej, vad härligt för Märta att vara på landet, hoppas vi kan gå ut och gå nånting innan ni sticker iväg, kanske ett bad med hundarna? Hänger gärna med och lägger spår om ni ska ut......Jag har semester från nästa vecka så kvällarna är fria. Vad fin hon är Märta på bilderna , och vad superduktigt att palcera sig så fint på SSU. Jag har ju sagt att hon är en snygging, ha det så skönt, Gudrun och Tuva plus Bella

http://www.fetzerskennel.se

 
Ingen bild

Lena

8 juli 2010 06:41

Gudrun - Visst kan vi ses, jag jobbar nästa vecka oxå, men kvällarna fria så ngt spår ska vi väl kunna fixa till..

Kjam kja
Lena å Märta

 
Lindha

Lindha

8 juli 2010 12:57

Kul med en uppdatering, det är alltid roligt att läsa vad folk håller på med :-)
Svenska avundsjukan verkar uppkommit av en orsak helt klart, och det är väl ngt vissa behöver i livet, som bilar behöver bensin typ....
Men om ni ska ut och spåra nästa vecka, tänk gärna på mig ;-) Jag är ledig ons-sönd nästa vecka!!!
Stor kram till er båda!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anneli/Lotus

8 juli 2010 23:01

Vi vill också följa med o spåra om det blir på onsdag kväll, skulle vara kul o ses.

Kramizen

 
Gudrun

Gudrun

9 juli 2010 18:16

Tack för igår, roligt att träffas och träna , hoppas det blir fler gånger, Gudrun och Tuva och så Bella som fick springa budföring som hon gillar.

http://www.fetzerskennel.se

 
Gudrun och Tuva

Gudrun och Tuva

14 juli 2010 23:49

Tack för en jättetrevlig kväll med spår och uppletande plus mumsig korv och gott kaffe. ha nu en skön semester, Gudrun och Tuva.

http://www.fetzerskennel.se

 
Lindha

Lindha

15 juli 2010 21:35

Tack Lena för gårdagen, det var super!!! Det är så himla trevligt att umgås med Er :D

Kram till er!

http://vildarna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

16 juli 2010 08:35

Tack själva allihopa,

Bamse kramar till Er alla.

Lena å Märta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lenaochmarta - 25 mars 2014 14:42

Nu var det verkligen längesedan jag skrev ngt här,   Men vem behöver en Blogg nu när Facebook finns.     Här har det hänt lite saker sedan sist, jag har flyttat ifrån torpet i Upplands Bro till en Väderkvarn i Enköping. Vilket var ett riktigt h...

Av lenaochmarta - 27 juni 2011 14:12

Har fått lite pikar på att bloggen skulle uppdateras, så det är väl lika bra att göra det !!   . Vet inte riktigt vad ni förväntas att få läsa, för här händer det inte så mycket. Inte som alla andra duktiga som är ute och tävlar.    Vi var ju med...

Av lenaochmarta - 20 maj 2011 11:13

Ja vad har vi gjort !! Vi har ju varit på Marma och det var underbart !! Vi var ett underbart gäng som vanligt, spår och lite lydnad, god mat och många skratt. Märta lärde sej att skälla !! Det var Jocke's förtjänst.   Sedan har ju Märta gjort ...

Av lenaochmarta - 21 april 2011 10:17

De såg jag verkligen fram imot, men imorse sket det sig totalt    Kommer till jobbet drar igång datorn och mailen ramlar in. Där finns ett mail som inte var kul att läsa, min chef som sitter i Frankrike har blivit sjuk på sin semester, och nu kan int...

Av lenaochmarta - 11 april 2011 17:42

Nu sitter jag på balkongen och njuter i solen !! Så underbart, trodde verkligen inte att man kunde längta så mycket. Men efter denna hårda kalla vinter så är det så för min del iallafall..   Nu har Märta gjort sitt MH och hon skötte det galant.. ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards